3 September

Just nu infinner sig en inre konflikt inuti mig.
Jag har fruktansvärd ångest.
Man vänder ut och in på alla påstående, frågor, drömmar, behov.....
Det handlar om vårt boende.

Vi har länge letat efter ett sommarhus till oss själva. Många hus har kommit och gått genom åren, vårt krav har ökat med åren och likaså priserna.

Vi längtar efter ett ställe, inte särskilt långt från stan, alldeles vid vattnet. Det behöver inte alls vara tipptopp, men el och vattnen indraget är numera ett krav.
Renoverar gör vi gärna själva, få fixa till det allt eftersom när pengar finns över.

Nu är det ett litet fritidshus till salu som har allt det här vi drömmer och suktar efter.
Men men husen säljes sjukt dyrt och vart ska man skaka fram 500 tusen så där rakt upp och ned?
Då kommer vi till kärnfrågan.....sälja vårt hus och flytta till lägenhet och köpa stuga för vinsten?

Jag är uppväxt i detta hus som tredje generation och vi har lagt ner enrom tid och pengar här.
Vi trivs här dock är huset i förändring hela tiden som om vi inte skulle trivas, men jag är bara sån vill förnya och har många ideér när det gäller inredning.

Låt oss säga att vi skulle sälja huset, flytta till lägenhet och köpa det här stället som känns så perfekt, ångrar man sig då?
Vart ska vi förvara fyra bilar, en släpvagn, två skotrar och en sportbåt?
Lilla Wilma som är van att springa fritt på vår gård, hur kommer hon att må att vara bosatt i lägenhet  mestadelen av året? Hon har alltid varit fritt springande.
Vart i herrans namn vad ska man göra med allt som man dragit på sig under åren, vi har bott här i 17 år och har stora förrådsutrymmen som är smockfyllda?!
Den stora trädgården, hur mycket skulle jag sakna den? Den kräver rejält med underhåll men ger så mycket tillbakas.
Visst kan man göra fint runt sommarhuset men vår trädgård har vi skapat från skretsch och fint uppvuxen nu.
Så har vi punschverandan...min ögonsten, att skiljas från den känns otroligt sorgligt.
Det är många funderingar man har, om man är mogen att sälja.

Drömmen finns där, att köpa det där perfekta lilla stället som långsamt ska förvandlas till ett åretrunt boende så jag och A när barnen är utflugna kunna bo i.
Med ett gästhus för tjejerna när de kommer hem (kanske rentav men sina egna familjer) så att det alltid ändå finns plats för dem.

Huset där borta står och väntar på mig, jag kan bara inte förmå att bestämma mig.

Trevlig helg fr S-dotter








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0