17 September

Fredag..whiiii jag som älskar fredagar. (det har jag skrivit om flera ggr förrut och gör det igen ;).

A är borta med jobbet ända till söndagkväll så det är jag och tjejerna som får tampas i helgen.
Det blir gomiddag ikväll och tror jag ska ta mig ett glas rött, det är jag värd.

Tillbaks till förra inlägget så har inte mycket hänt, huset är fortfarande ute till försäljning (kollade igen idag), men tvivlen finns och känns i bland för starka för att ta steget ut.

Appropå vårt hem så är saker och ting på g....punschverandan är höststädad och igenbommad. Det värker i hjärtat att veta att det är låååååång tid innan vi sitter där igen. Dock kommer det att bli lika njutfullt som vanligt när man äntligen får börja vistas där igen.

Det mesta på gården är undanstökat. Man går och liksom väntar på att löven ska trilla ner så man får räffsa ihop. Sommarblommorna är kastade och trädgårdsmöbler instuvade i lusthuset.
Min svärmor ringde i går kväll och undrade om hon skulle hjälpa till med det sista i trädgården, klippa ner blommor etc...jag tackade självkart ja till frågan men vädret vill inte, det regnar i omgångar så vi får se om det blir i helgen.

Sportbåten är upptagen och sista turen gick till lilla ön där jag plockar mina enkvistar som är helt otroligt fina där.

Det som är på g inomhus är köket och datarummet. Där ska vi renovera till min stora glädje (allra helst köket).
Vi har införskaffat "nya" gamla möbler som är jättefina. Vi kommer att göra en budgetvariant där köksluckorna får vara kvar men ska målas om.
Ska försöka komma ihåg att göra före /efter bilder av köket.
Kunde dock inte hejda mig så möblerna har redan fått flytta in.
A är dock envis och vill att datarummet ska göras om först, vi har sedan ett bra tag sedan köpt ut nytt golv och nya tapeter och fondvägg så egentligen är det bara att sätta igång. Tiden har inte räckt till pga all fotboll men nu är det slutspurt och snart uppehåll.
Då ska vi sätta igång.
Jag tror köket kommer att bli superhärligt med en touch av den lantiga stilen som jag älskar. Man skulle dock ha hur mkt med klöver som helst så det var bara att välja och sen leja hur som helst. Tillbaks till verkligheten nu då, vi gör en budgetvariant.

Skit jag som inte gillar långa inlägg och så gör jag dem ändå, måste skärpa mig.
Måste skärpa mig x 2 och börja plåta och lägga ut. Sommarbilderna jag tagit på huset och trädgården är väck kan bara inte hitta dem, urk vad sur man blir jag som hade tänkt lägga ut dem.

Fokus på bilder härnäst då!!

Kram fr. S-dotter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0