19 oktober

Som vanligt duggar inte inläggen tätt men vad gör man. Har tänkt så många gånger lägga upp bilder men det blir visst aldrig.

Om jag inte sagt det förrut så säger jag det nu, vårt kontor är klart. Målat, tapetserat och golvet är på plats. Vi ska bara hitta ett nytt databord till vårt trånga kontor. Inte lätt när man dessutom har vitt som krav på bordet.
Det gamla får fungera tills vi hittar ett passande. Det blev bra där inne, stort lyft. Bilder kommer jag lovar......

Vintern är verkligen på g och det har redan varit snö som lagt men "turligt" nog så har det regnat och snön har försvunnit men de flaggar för snö igen redan i morgon. Bara att bita i det sura äpplet, VINTERN HAR KOMMIT.

Det positiva med vinter och snö är att snart (ja faktiskt) snart är det jul. Jul är halleluja moment för mig. Jag älskar att pynta, pyssla, baka, laga mat när det är juletid. Har redan börjat spåna, om än lite på den kommande julen. Törs jag säga det...jo jag införskaffat nya gardiner till köket och matsalrummet. Kommer att bli kanon. Bilder kommer senare.

Vi ska juaftonl här hemma  (igen). För 3 året i rad. Ja det blev bara så. Vi brukar turas om men lotten har fallit på vi i år igen. Dels för att A:s bror med familj inte ska fira med oss i år. De åker till svägerskans mamma och pappa, nästa år är det hos dom. Dessutom är det vår tur för den sedvanliga kvartalsfesten. (fem familjer är med i detta jippo). Det blir en adventsfest (1:a advent), med lite jultema. Ska bli roligt, kraftansträngning behövs men vi har det väldigt trevligt tillsammans.

Nu ska jag kolla recept för köttfärssoppa som jag tänkte värma familjen idag med.

Kram fr. S-dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0