25 Maj

Vad händer i Solbrittsdotters liv eftersom hon aldrig bloggar?

Om jag bara kunde svara enkelt och rakt på den frågan men det går inte.

1. Datatiden är just nu = minimal

2. Våren har kommit även till oss här uppe norr. Med det betyder det vårstädning, både på höjden, bredden och längden.

3. Vi har ÄNTLIGEN kunnat färdigställa målningen från i fjol, nu är även alla staket målade. Vad skulle vi göra utan svärmor, hon har gjort ett hästjobb. TACK SNÄLLA DU!!!!

4. Sommaren var här för ett ögonblick, riktigt högsommarvärme och det resulterade med att man fick brått att fixa allt som ska fixas utomhus. A springer med långa listor på allt som ska göra, betar av rad efter rad....

5. Fotbollssäsongen har dragit igång.

6. Maj månad bjöd in mig i nya lokaler för arbete. Jätteskönt med att äntligen få ett eget kontor, men ack ack inte en människa där, bara jag. Jag är helt alena i ett gigantiskt hus. Det ekar mellan väggarna. En ung kille dog i detta hus för många år sedan, han brann inne i källaren efter ha sniffat tinner. Hans ande låter mig vara och jag får jobba ifred (än så länge).

7. Jobbig tid med AF och FK, vet inte från månad till månad utan allt är en enda står röra vilket tar grymt mycket engergi från mig.


KRAMEN FR. S-DOTTER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0