4 Mars

I kväll har man varit på möte via "jobbet". Det är massor av möten inplanerade i Mars månad i min agenda så mars en mötesmånad precis som Januari var.
Jag är trött och schleeten och det känns hur bra som helst att det är fredag imorgon.
Appropå fredag, imorrn ska vi smaska räkmackor på "jobbet", Carina haffade mig innan mötet och frågade om jag va med?
Klart man e me på räkmackor!

Denna helg är det marknad i stan. Marknad innebär fest och fylla. Dock inte för gamlingar i min ålder, vi sjunker ner i soffan och ligger där och frossar gosaker man köpt bland stånden.
Fest och fylla får andra generationer så för.

Sen har tjejerna Sportlov. Ninna åker till fjällen med pojkvännen några dagar och när jag frågade Flisan vad hon tänkte göra, ryckte hon bara på axlarna.
Fast å andra sidan behöver man sådana lov också där man inte gör någonting utan bara är. Vill man åka slalom en dag eller kanske köra skoter ja då gör man det.
Till fjälls åker vi till påsk så Flisan får andas fjällluft hon också dock lite senare.

Sen nästa helg drar the family till Umeå och shoppar, äter god mat och sover över på hotell. Ska bli jättemysigt att få rå om familjen, det är tyvärr inte så ofta nuförtiden.

Nu ska jag göra iordning kvällsfik till tjejerna som är på träning och kommer strax hem, sen ska jag in i durrrschen och hoppar därefter isäng. Igår kväll blev det sent, hade främmande till halv ett på natten. Det var Billy som hälsade på och när han kommer förbi brukar det bli sen kväll.

Trevlig helg

Kramen fr. S-dotter



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0