26 Mars

Fredag igen. Större delen av Sverige verkar ha fått vår men här uppe snöar det blötsnö vilket gör mej så urlack.
Nu vill jag ha takdropp och fågelkvitter!!!!!!!!!!

Idag blev det bestämt, vi åker till fjällen och firar påsk iår ( i vanlig ordning). Vi har haft frågan öppen om det skulle bli någon resa i år eftersom vattnet frysit i stugan. Men idag är det åtgärdad och därmed blir det fjällenresa.

Med denna fjällenresa innebär det en massa jobb.
Jobb före, jobb under och jobb efter.
Vad jag menar är all denna mat som ska förberedas för två familjer + pojkvän. Det ska packas en heldel, det ska handlas en heldel och det ska lagas mat en hel del.
Sen när man kommer upp och vill "slappa" och njuta näää då ska man stöka med mat, packa skoterkibbickar med mat, diska, laga mat, diska laga mat...........helt slut på!!!!!!!!!!!! Tillägg då att allt är PRIMITIVT!!!!!!MYCKET PRIMITIVT!

Sen när man kommer hem, ska man tvätta, tvätta, tvätta, tvätta!
Ja, jag vet att jag låter pessi men det är ingen semester, inte då för mig i allafall.
Att man dessutom helst av allt inte vill ha vinter överhuvudtaget ja är det inte lätt, hatar att frysa, hatar att plumsa i snö.....
Ska vi ta det possitiva då..................................................öh.........................öhhh.....................................................................................................................................
vi får vara tillsammans hela familjen + pojkvän och vidden, solen (om det blir någon sol) är enastående, tystnaden på fjällen, vitt vitt vitt PUNKT!

Som sagt i år drar vi till fjällen som Markoolio, fest hela kvällen. Nä snarare trött hela kvällen!

Kramen fr. S-dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0