24 Juni

Mitt i sommaren och idag lyser solen vilket gör en glaaad!
Har varit uppe sedan halv 6 i dag, inte pågrund av att jag vill utan att jag var tvungen att gå upp i arla morgonstund. Ninna ska till halkbanan idag, körkortet närmar sig med stormsteg.
När jag skjutsat in henne till stan och var åkandes påväg hem igen kom jag fram till att det var bra mycket vackert så här på morgonen. Tyst och stilla, vattnet låg alldeles blankt och solen verkligen gassade på fast klockan inte var mycket.
Plötsligt slog det mig att nu är det verkligen sommar, jag har haft en majkänsla i kroppen hela månaden, förmodligen därför att vädret varit uruselt.
Idag har jag tre jobbdagar kvar fram till semestern, idag, på måndag och sen tjallalalala tisdag sista dagen.
Ska bli hur skönt som helst!!!!!!!!!!!!!!

I morgon är det midsommarafton.
Ska bara ta det lugnt, vi är bjudna till svärfars.
När barnen var små tillbringade vi alla midsommar i A:s föräldrars sommarstuga.
Nu när barnen snart är vuxna, ja då blir allt annorlunda. Ninna jobbar hela midsommarhelgen. Flisan får hänga på oss.
Tänker i allafall binda midsommarkransar och göra midsommarstång.
Sen ska vi ta en tur och fiska.
Självklart blir det god midsommarmat och jordgubbstårta.
Hoppas det blir lika fint väder i morgon som det är idag.

Sen lördag är stor förberedelse inför födelsedagsfirande. Både Ninnas och Flisans. Vi ska bjuda på lunchbuffe, kaffe och tårta på söndag och fira dessa två prinsessor. Ninna blir arton och flisan hela femton, det blir släkten som kommer. Tänker göra en trädgårdsbuffe. ?. Jo, har ett sådant där partytält vi tänker ställa upp, där kommer all mat att vara, sen får man plocka till sig där vad man vill ha och därefter gå och sätta sig på punschverandan eller trädäcket där vi också har en matgrupp.
Får berätta mer sedan.
Nu ska jag dra i mig en kaffetår, platta håret och därefter åka till jobbet.

HA EN SKÖN MIDSOMMAR!

Kram fr. s-dotter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0