5 Januari

I Måndags var det jobbstart igen.
Kommer nog att flytta till andra lokaler nästa vecka och efter det hoppas jag att det inte är allt för länge innan man får flytta till nyrenoverat, eget kontor istället för att svansa runt och sitta någonstans där det igentligen inte finns plats för en.

SVIN SVIN SVINKALLT ÄR DET HÄR UPPE, JAG BLIR GALEN, JUST NU STÅR TEMPEN PÅ HEMSKA -24.8 GRADER. FYY F***N!

A ramlade ner från taket i söndags, tur nog hade han livrem på sig men hade mätat fel så jag hörde hur det bankade på toalettfönstret och när jag tittade ut såg jag en hängade man framför mig. Skyndade och hämtade kniv så han kunde skära loss sig. Både jag och han blev hemskt skärrade, men ingen av oss har tagit upp det i någon närmare disskution. Bägge har nog insett hur illa det kunnat gå och stryker därmed ett streck över det för detta har väl inte hänt???!

Vi har städat bort julen, en befrielse. Jo, jag älskar julen, vill att det ska vara på ett visst vis här hemma, julkakor ska bakas i november och julpyntat till första advent. Lika viktigt för mig är det att få bort allt efter jul och nyår så fort som möjligt, då vill jag ha veck allt. Efter julhelgen brukar jag smått börja stöka undan de få tomtar jag har framme och lite annat krafs men efter nyårshelgen då åker hela rasket ner i jullådorna igen. Lika lycklig över det lika lycklig är jag när jag får ta fram alla grejer.

Självklart gick jag på det (igen) och har köpt på mig lite halvapriset julgrejer så här efter nyår. Några söta grå tomtar med en jätteluva, vit glöggkanna (rymmer nog minst 1,5 liter) och några små vita glöggskålar som jag tänker ha russin och mandel i nästa år. Jättefina och helt i min smak. Nu har jag packat bort dessa helt oanvända så det blir en liten present till mig nästa gång det är dags för julstök.

I morgon har vi sovmorgon, känns grymt skönt, jag har varit helt dödstrött båda mornarna denna vecka.
Nu ska jag joina A i soffan, kolla in lite film.



Kramen på er fr. S-dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0