3 Februari

Det blev precis som jag trott, remiss till ortopeden för bedömning.
När "min!" läkare skulle läsa upp magnetröntgensvaret visades det sig att allt stod på engelska med hemska fackuttryck. Röntgenläkararen var förståss utländsk, det är inte hon.
Hon kunde inte förstå allt ihop, men det är blandannat ett diskbråck och trycker mot ryggmärgen. Hur fräsch är det?
Jag kommer att få ett utskick hem i brevlådan och då ska jag be min väninna som är sjuksyrra på IVA läsa igenom det.

I allafall så har man jobbat idag åxå, A har varit hemma halva dagen för han har åkt på flunsan och när en karl är sjuk ja då är han JÄTTE JÄTTE SJUK OCH DET ÄR JÄTTE JÄTTE SYND OM HONOM.
Han har fast inställning att karlar blir mer sjuka än vi kvinnor. Kommer långt tillbaks på jägartiden enl. honom.
Då kunde de bara inte ha med en sjuk man när det skulle jagas, både en risk för de andra och för att bli uppäten själv.
Vi kvinnor stod vid kokkärlen och rörde så det gjorde inte så mycket om vi snörvlade.
Så när männen blir sjuka som de nästan aldrig får/kan/blir dååååå blir de jättesjuka.

Ja ni hör ju vilken knasterori han har. :)....vi brukar disskutera hejvilt och sorligt nog (för min del) är han en baddare till att disskutera.

Nog om detta, i helgen blir det till att ta på sig finstrassen och gå på gala.

Kramen fr. S-dotter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0