28 September

Måndag igen. Har just gjort räkningar och nu är allt betalt. Jag brukar inte vara så här sen men i fredags bidde det bara inte av och igår, ja då funkade ingenting.

Igår ja, jag var bakis bakis bakis. Fattar inte hur, jag skulle bara dricka vitt vin så att söndagen inte skulle bli förstörd.
Denna cykelfest blev en succé. Åt mat hos människor jag aldrig varit till förut. Spännande och annorlunda. Alla har så vackra hem, ens eget blir man aldrig nöjd med. Fast visst är det kul när man får beröm och creeds för det. :)

Cykelfesten:
Jag och A fick först och främst en välkomst drink som bestod av moss. rosevin och färska jordgubbar.

Sen bestod förrätten av toast, en wokad coctail av räkor, chili, vitlök, paprika. Brevid en blandsallad med balsamvinäger. Vitt vin serverades till detta.

Sen bikade vi iväg till nästa ställe. Där var det fördrink som styrde på så inåt helsinge.
Varmrätt: ungsbakad kyckling i nån slags gräddsås och ris, sallad och vitlöksbröd. Man fick välja mellan rött eller vitt vin, jag tog vitt åter igen för att inte blanda...Haha....

Efter snackis fortsatte vi till vårt ställe där vi skulle servera efterrätt:
Hallonpannacotta med skogsbärskaramell. Starkt kaffe och avec som bestod av päronkonjak. En hel flarra gick åt. Hmmmmm.....

Sen cyklade vi till samlingsplatsen och partajade loss. Åter en välkomstdrink, fruktig men oj,ojoj, nu börjar vi ana oråd för s-dotter som fortsatte med lekar och dryckintag. Poff var klockan 03.00 och en s-dotter var gode rund under fötterna. D

Söndagen bestod i att ojja sig och hålla igen för att inte kräkas. Fan vad dålig jag var. Kvällen var dock piggare när jag sovit flera timmmar under dagen.
Pust, det är tur man inte gör detta ofta. Jag har ågren för jag vet att jag suttit med folk och lallat på, har ingen aning vad vi snackat om. Känns onekligen pinsamt. Tur man inte behöver stå öga mot öga med dessa för gämnan. Hoppas de glömmer denna fyllekärring fort.
Ångest, ångest ÅNGEST!

KRAMEN PÅ ER SOM ORKAR LÄSA.....S-dotter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0