21 September

Igår var det en riktigt fin höstdag. Vi bestämde oss för att åka ut med båten till en liten ö mitt i älven där vi bor. Där fick jag gå loss på naturens vackra ting.
Hade med mig flera hinkar som jag fyllde med mossa, lingonris, enris, granris......
Detta enris som finns på denna ö är helt otroligt, blågrönt jätte stora gigantiska " buskar". Hade min sekatör med mig så det blev fina snitt.

Äntligen så fick jag äntligen min knotiga gamla gren hittad. Den ska jag hänga upp i taket inne på punchverandan och sen smycka den med ljuslyktor. Kommer att bli jättefint och kreativt.

När allt samlande var avklarat togs vår båt upp för vinterförvaring. Just nu står den på gården men så småningom ska den in i "båthuset", just nu står där A:s snöskottarskoter, cyklar, krattor, spadar och dyl där.

Mina små grå celler jobbar frenetiskt nu när jag har mycket att pyssla med under hösten när det gäller naturmaterialen jag hittade.

Så till kommande helgs fest.
Inbjudan damp ner i Lördags i brevlådan. Det blir en cykelfest!?
Inbjudan förtäljer inte allför mycket, men det ser ut som vi ska cykla omkring i byn där värdparet bor och äta förrätt hos en med ett gäng, sen vidare till nån annan för varmrätt med något annat gäng och sen ska vi (jag och A) göra efterrätt med kaffe och avec hos värdparet eftersom vi bor här i stan med ett tredje gäng.
Sen avslutas det med träff i byastugan där festen fortlöper tills småtimmarna.
En annorlunda fest men säkerligen jättekul och spännande.
Vi kommer nog inte att känna alla men jag kan tänka mig att vi är bekanta i allafall med dem vi ska äta hos.
Betyg kommer nästa vecka angående detta.

Nu  är det dags för lite kaffe.
Kramen fr. S-dotter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0