11 September

När jag skrev rubriken kom jag att tänka på elfte september 2001, tänk vad fort tiden ändå går, det känns inte mer än ett par tre år sedan.
Tänk alla familjer som miste sina kära den där dagen.

I allafall så är det fredag, fredag som alltid är lika välkommen, veckans bästa dag enl. min mening. Avspänt, ljuvligt man vet att det är två dagars off på gång.
Måndagar är däremot den sämsta av våra veckodagar.

Ikväll ska jag och Nínna bjuda family på tre rätters middag.
Börjar med en rellativt lätt förrätt som inte blir alltför stor, med räkor, vitlökskrutonger, ägg och lite grönsaker.
Därefter kör vi med entrecote och rotsaksgratäng, sparris och bärre, blir riktigt mäktig mat men oj oj så gott.
Avslutning blir frisk och lätt, en liten dessert med melon.
Mums, nu kurrar det i magen.
Som sagt hjälp i köket får jag idag i form av Ninna.

Sen ska A åka iväg och kolla på en båt, (hallå vi har redan en, jättefin liten sportbåt) jag lägger mig inte i detta köp.
Själv kanske jag unnar mig ett glas Drostdy-hof ikväll framför tv:n.

Ha en skön helg, Kramen fr. S-dotter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0