26 November

Hela familjen åkte i morse till vårdcentralen för att ta den "berömda" svininfluensa sprutan så nu är vi skyddade. Känner då ingenting än så länge, tycker att folk klagat över feber, smärtor i armen, huvudvärk bla bla bla....men jag känner inget (ännu!!)

I går var det en sängliggar dag. Var uppe små korta stunder men kände men mådde inte bra efter smärtblockaden. Detta var fjärde gången jag tog det, lika ångestladdat varje gång.

Narkosläkaren som gjorde detta (han har lagt 2 ggr förut på mig) tyckte att det gick lättare nu att se vart han skulle spruta in detta sedan jag gjort operationen. Hhmmm, vet dom annars inte vad dom gör? Nåja han var så försiktig som han kunde och jag överlevde.

Låg sedan ett bra tag på UVA (uppvakningsavdelning) och "pustade ut". Lyssnade till en kvinna som vaknade upp ur narkos, yrade, skrek, spydde.....önskade mig långt bort därifrån. Så fort jag fick klartecken åkte jag hem, stussen kändes fortfarande bortdomnad och jag med stapplande steg tog mig ut från lasarettet och pappa skjutsade hem mej.
I dag känns det bättre, SKÖNT!
Nu kom en bil ner till gården, kaffefrämmande???
Måste sluta.

Kramen fr. S-dotter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0