19 November

Grattis pappa idag fyller du 60 år.
Hoppas din dag blir fylld av uppvaktning.
Ikväll ska vi dit och fira honom, men sen fortsätter vi i två dagar till.
Det kommer att bli en trevlig helg.

Jag är jätteglad över att jag har så pass unga föräldrar. De flesta av mina vänner har betydligt äldre. Själv blev jag åxå mamma när jag var ung trots jag inte planerat det särskilt väl. Jag var 21 år när jag fick Ninna och tre år senare kom Flisan.
Jag är lycklig över att vara så ung mamma, tror man förstår sina barn bättre, det var inte särskilt länge sedan man själv var där.
Sen kan jag ju hoppas att tjejerna väntar med barn tills de blir äldre än jag var. Inte för att jag inte tycker om unga föräldrar utan för att jag hoppas innerligt att de ska studera klart, få en bra utbildning, bra jobb som ger bra med betalt innan de sätter barn till världen. Så att de kan ge sina barn trygghet som de är värda. I dagens samhälle är det jätteviktigt med utbildning och jobb för att helt enkelt kunna överleva.

Sen hoppas jag de är lite egoistiska och prioriterar sig själva med uppfylla drömmar, resor och upplevelser innan barn kommer för då är man inte längre nummer ett utan ett litet underverk som tar all sin tid av en.

Men som sagt idag firar vi en ung 60 åring.



Suddig bild från en julhelg hos svägerskan.

Kramen fr. S-dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0