17 November

Jag är urusel på att uppdatera just nu. Dels för att det strular med den här arbetsprövningen, har fortfarande inte fått besked om att börja, så det tar mycket energi av en.
Nåja, dagarna svischar förbi och November brukar vara en månad full med förberedelser. Ja, jag är sådan som vill ha allt klart till första advent så man kan njuta hela december månad. Jag rekommenderar det verkligen, gå på glöggmingel, avslutningar, strosa på stan och kolla skyltfönstren, ofta besöka cafeer och smaka på alla gobitar som hör julen till, umgås och bjud nära och kära på middagar mitt i julstressen, bjud in till pysselkvällar....ja listan kan göras hur lång som helst.

Vi har i allafall haft bakhelg. Körde hela registret.
CHOKLADBISKVIER
MANDELSPLITTER
NOUGATKAKOR
SNICKERSKAKOR
KOKOSKAKOR
VALNÖTSKAKA
HASSELNÖTSKAKA
SAFFRANSLÄNGDER MED MANDELMASSA OCH VIT CHOKLAD

Ser man någon röd tråd...........................................................choklad och nötter. Det är grejer det.

Sen så har jag pysslat lite här hemma, städat alla skåp i köket, kastat sånt som jag verkligen inte behöver, gått igenom skafferiet, där var det saker som åkte.
Sen så har jag ägnat mig åt fastukvisten som nu är klar.






Detta blev inte särskilt bra bild på min nya skapelse ser grillrigt och i hopptryckt. Stämmer alltså inte med verklighet det blev jättfint, tomtenissar som hänger i sina mössor, prismor och istappar samt två stycken värmeljuslyktor som skymtar svagt på bilden.

Jag är jättenöjd även om bilden inte visar samma känsla. Orkar inte gå ut och fota igen, iallafall inte just nu...





Nu har mina smågranar fått flytta in på farstukvisten, kommer säkert att flytta runt dem där under december månad, men här gjorde dom sig i allafall bra.



Ojsan, vad suddigt, inte min bästa takort dag idag. I allafall lite mer småpyssel, här hänger små granringar, där får de vara tillsvidare.


Jag vet att advent inte är förrän nästa helg men jag har tjuvstartat eftersom min pappa fyller 60 år på torsdag och vi åker iväg med honom på en upplevelse i Umeå i helgen. Vi ska bo på hotell, äta gott och se en show. Sen hinns det förståss med lite shopping.

Så jag börjar förbereda mig redan nu i veckan lite smått. Sen kör vi på för fullt nästa.
Nästa vecka ska jag dessutom göra smärtblockader i ryggen och det innebär två ta det lugnt dagar.
Men vill inte tänka på detta nu för det gör jäääätte jäääääätte ont. Belive me jag har gjort detta flera ggr. förut så jag vet vad jag talar om.
HUA! Gruvar...

Nu ska jag svänga ihop liten lunch till mig själv, A är på affärslunch så jag blir ensam idag.
Kl. 14.00 ska jag i väg på utvecklingssamtal för Flisan. Inte ett dugg orolig där, hon är duktig i skolan och fokuserad.

Kramen fr. S-dotter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0