Uppdatering!

Det har varit jättebra väder i helgen....valborg var som vanligt jättetrevlig hos Göran och Åsa. De gör allt så himla bra! Kram på Er!

Fredagen strålade solen och vi började böka ute. Räffsade löv där det gick, skurade altandäcket och högtryck sprutade stengångar.
Ninna åkte till fjällen med pojkvännen.

Lördag - Jag, A och Flisan åkte till Umeå, shoppade lite till Flisan. Vipps hade 2000 spänn rökt. Sen till svärfar/farfar. Denna dag var han mycket trött och orkade inte vara "social" särskilt mycket. Sov mest hela tiden vi var där.
Han har förmodligen fått en infektion i magen. Mycket hög sänka.
De har tagit bort "klammren" i såret och nu är det öppet sår, ser jätteäckligt ut med så stort öppet sår på magen, kräktes nästan när jag såg det.
Idag har de planerat att göra en röntgen för att kolla hur det står till. Som att det inte är nog med elände för honom, ska han drabbas av detta åxå.
Karln ser väldigt tärd ut....ska han verkligen fixa detta?

Söndag  - åter igen lite räffsning av grusgång och gräsmatta. Forfarande är det lite blött på den nya delen så där kan man inte räffsa ännu.
A polerade min bil....hummmm....det brukar han göra när han är i säljartankar....ska jag måsta skilja mig från min älskling, min kära SANTA FE?
Sen oljade A in altandäcket så nu är det fint och fräscht där igen.
Ninna kom hem från fjällen, hade haft det skönt och mysigt, kört lite skoter och njutit av solen och sitt sällskap.
Jag tror hon behövde detta, vila upp sig och bara vara.
Det behöver alla sometimes.
Jag hoppas jag och A tar och åker iväg en sväng nån helg framöver, kanske bo på hotell och bara mysa.
Vi får väl se vad som händer.

Måndag idag och skola och jobb igen, solen skiner forfarande men det är inte längre lika varmt ute.
Har suttit och läst de bloggar jag följer, har inte varit vid datorn på flera dagar så det var mycket att läsa. Nu är man uppdaterad igen.
Idag håller man på och tvättar. På matsalsbordet står en gigantisk tvättkorg och väntar på att bli vikt.
Sen ska jag åka och hälsa på mamsingen som jag inte hunnit med på några dar.
Hon har lite problem med sitt sår i nacken (där hon är nyopererad). Det vill vara infekterat vilket gör mig bekymmrad.

Mina pelargoner är underbart vackra där de står i köksfönstren och tv rummets fönster och jag längtar, längtar, längtar att få börja fixa med blommor här ute på gården.
Jag formligen älskar pelargoner!
I år har jag satsat enbart på rosa sorter, allt från laxrosa till vit/rosa.
Måste fota dessa när jag fått ut dem på punschverandan och den inglasade farstukvisten.





Daxs att göra nåt vettigt.
Känner mig forfarande yr av medicinen, skriver fel hela tiden, känner mig liksom lite klumpig i fingarna och inte alls så allert som man brukar.

Kramisar fr. Solbrittsdotter

P.s Soulmate med Natasha är helt underbar låt, jag håller just nu på att lyssna sönder den.

http://www.youtube.com/watch?v=ZbITxYgtlAY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0