26 Maj

Idag lyser INTE solen, griiiiin!

Ska på Bupsamtal med Flisan, ska hinna in till stan först och köpa ny fönsterskrapa som Ninna ska ha till jobb ikväll. Hon ska putsa fönster med fotbollslaget, vilket hon är överlycklig över NOT.
Vår fönsterkrapa har inte använts sen dinosauriernas tid så det kanske är hög tid att köpa ny.

Igår kväll städade jag ur den vedeldade badtunna inför sommarens alla bad, urk vad äcklig den blir när den står stilla ett tag.
Det gick åt 1,5 liter klorin (nä jag skämtar inte), en rotborste och ett gäng trasor.
Hinken behöll jag.

Men nu är den fiiiin och badvänlig.

Svärfars mage ska visst sys igen idag, vilket känns jättebra. Han återhämtar sig sakta men säkert. Dock blev det bakslag förra veckan då de tog bort respiratorn men var tvungen att sätta tillbaks den eftersom han fick svårt att andas och mer vätska var tuvngen att dräneras ur lungorna.
Men jag hoppas han kommer snart på vårt sjukhus så det går att hälsa på honom oftare, om än det måste vara IVA här hemma så är han i allafall på hemmaplan.



   ------------------------------------------> vårt lilla lasarett!


Kramis fr. Solbrittsdotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0