8 Juni

I Fredags var det så dags för balen. Ninna hade en kompis som håller att utbilda sig till frisör här och så en annan kompis som åxå skulle gå på balen.
De startade upp redan på morgonen.

Ninna fixade naglarna och ögonbrynen hos sin pojkväns mamma.
Sen var det duschtajm och därefter skulle löshåret på plats.
Det var då det uppstod kaos här hemma.

Håret gick inte att locka.
Så i sinne åkte det bort och frisyren blev lagd med hennes egna hår.
Lite tråkigt när man bestämt en slags frisyr som inte blir som man tänkt det.
Sen sminking och påklädning.
Voila.....vår otroligt fina baltjej klar.
Daxs för fotning, med pojkvännen först (som skulle åxå på balen men i annat sällskap) och sen men kvällens kavaljer.
Därefter åkte de iväg i en härligt mintgrön gammal bil och drack champange och oroade sig en smula för entre på röda mattan.

Det blev en bra bal och de dansade natten låååång.

Matcher dagen efter. Vinst för både Flisan och Ninna.

Sen så har vi hälsat på svärfar i helgen, han kämpar på och har blivit lite starkare men fortfarande lång väg kvar tillbaks till vanlig standard så att säga.

A har skrapat huset för ommålning och jag har gjort inköp av sommarblommor, urk vad dyra de är 1200 spänn gick kalaset på och då har jag inte inräknat mina pelargoner på en 500 kronor + att jag tror att det inte räcker med plantorna som jag köpt.
Idag hade jag tänkt planera dessa. Det går i vitt och gult kommer att bli fint till den nya husfärgen.
Ska fota när allt är klart.
(och kameran kommit från lagning)

Flisan är på klassläger och blir borta tills i morgon. Ninna slutar strax skolan för dagen.

Appropå Ninna, igår kväll bokade hon och pojkvännen en resa till Turkiet. Två solveckor och åker redan 20 Juni. Fasiken vad avis jag blir. All inclusive hotell vilket jag tycker känns bra, då vet jag att hon äter och dricker ordentligt.
Känns jätteknas att skicka iväg henne ensam, visserligen åkte hon "ensam" på språkresa i fjol med spanska klassen, men det här är ju nåt annat.
Jag tror säkerligen de kommer att ha det jätte nice, men mamma som man är är man ju orolig.
Nå väl, midsommarafton kommer inte att bli densamma, eftersom då är de påväg ner till Stockholm. De ska åka där ifrån, jobbigt tycker jag eftersom man är van att åka från Umeå eller Luleå.

Oj nu är klockan mycket, A är på affärslunch idag så jag blir ensam till lunch. Jag tror det blir fil på menyn.

Kramis från Solbrittsdotter.
P.s orkar inte lägga in flera foton på Ninnas balkväll men jag bjuckar på en i allafall och så bilen såklart......




Visst är hon fin?!!!  Vackra Ninna.



Coool bil i orginalskick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0