1 Juni

1 JUNI - SOMMARMÅNAD!!! JIPPI!!!!

Oj vilket fint väder det har varit i helgen.
Idag är det mindre av den varan.

Helgen har som vanligt svischat förbi i hög hastighet.
Fredagkväll åt vi middag inne i punschverandan, jag älskar denna tid på året. A jobbade en stund på kvällen och sen satte vi oss ner och korkade en vinflaska och åt lite ost och kex.

Lördag, KANONVÄDER!
Ninna bortamatch, Flisan hemma match. Bägge lagen vann.
På kvällen åkte båten ner i sjön, äntligen kan vi ut och köra.

Söndag, KANONVÄDER!
Morsdag, fick frukost på sängen. Sen hade A köpt dessa ljuslyktor som jag trånat efter. Jättefina, ser ut som kronor gjorda i järntråd med små vita pärlor på. Måste, måste, måste fota dem när kameran kommer från lagningen.
En blombukett av maken fick jag åxå, måste nog vara en mycket snäll mamma *ler* och Ninna hade plockat massor av kableka som vi satte i en stor vas och ställde in den på punschverandan.

Ninna hemmamatch, Flisan hemma match. Bägge lagen vann.
Summering av fotbollshelgen = kunde inte ha blitt bättre!

Sen hade vi bjudit våra mammor och min pappa på grillmiddag och tårta.
Uppsattat och jättegott.
Vi njöt inne i punschverandan. Fasiken vad glad jag är att vi har denna. Ska försöka njuta av den jätte jätte mycket i sommar. Ibland tar man saker och ting förgivet.
Tänk om man bodde i lägenhet, urk....
Sen fick våra mammor var sin stor morsdagsros i kruka, med massor av rosor. Dom är rättså dyra men värd sitt pris flera ggr om eftersom de blommar så flitigt, så det fick bli sådana i år åxå.

Idag Måndag, två veckor kvar sen har tjejerna sommarlov.
I veckan är bal i stan, på fredag och Ninna är bjuden och ska dit. Kommer att bli jätteskoj att få va med och hjälpa till när det är dags för stylingen....måste låna pappas kamera så jag kan fota henne.
Men nu är det ännu bara måndag, måste dammsuga (med den lånade dammsugaren), tvätta lite kläder och stryka en massa skjortor, tror jag har 10 stycken som hänger och väntar på mej.
Bäst att börja jobba....

Kram Solbrittsdotter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0