21 Juli

Saajkooooo, tiden...vart tog den vägen?

Först och främst huset, vi har målat huset. Dock inte riktigt klart, allt staket är fortfarande omålat och nya hängrännor ska upp. Det blev fint, jättefint men tänker inte ta kort på resultatet förrän allt är klart, då kommer det bilder på bloggen.


Vi har åkt en sväng i Sverige, gjort Gävle, Stockholm och Sundsvall innan vi var hemma igen, en kort semestertripp på fem dagar.

Vi har börjat festen. Jag menar då årets händelse här i denna "by". En vecka lång motorkavalkad med mycket festande.
Första festen var i Söndags för våran del, middag hemma hos oss med vin och drink och sedan hade vi biljetter till diggiloo (stavar man det så???) som var kanon bra, vi var alla eniga i den saken.
I morrn är det fest igen, då ska vi på kåtan och rocka loss på rockpub. Sen är det lördag som blir slutklämmen, fest här hemma och sen in på stan och öltält och flera band som håller i taktpinnarna, så klackarna en gång till ska slås i taket.
Sen får vi pusta ut ett tag innan nya roliga grejer kommer. Augusti månad bjuder på några fest tillfällen igen.

Måste inflika att nästa onsdag, då ja då fyller man år. Dock inte jämnt men 30 + ganska många år till.

Nu ska jag slänga mig i durrrsen innan jag och Flisan ska ha "tjejkväll" måla naglar, lyxa med svinadyra lotioner, fila fötterna etc etc.....Ninna har förövrigt åkt till farmor/farfars stuga med killen sin, han drar iväg och flyttar från henne nu i veckan så de har åkt iväg för att va för sig själva. MYS, MYS MYS....

Får uppdatera lite längre fram om allt som händer i livet men just nu räcker inte tiden till, datorn kommer i sista hand men det kommer ju en kall, mörk höst här näst.

Det känns som detta inlägg blev hoppigt och innehålls löst men jag får skriva mer utförligt senare.

Kramen fr. S-dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0