Kära svägerska mi.

I morse kom min alltid glada och supertrevliga svägerska förbi, hon hade åkt ner till stan (bor i en by 2 mil härifrån) för att åka lite längdskidor ett stenkast från där vi bor. Hon hade kört hela tre varv, fattar inte hur hon orkar.

Hon ville låna duschen en sväng. Sagt och gjort efter det åkte vi in till stan, shoppade lite och sen tog vi en lätt lunch på ett fik. Mums underbar sallad och varm ciabatta med parma. Vansinnigt gott.
Sen blev det kik på tapeter, golv och färg, vi är bägge i förvandlingstagen och hon håller på att renovera och vi är likaså i startgroparna.
Glädjehoppar varje gång det klubbas igenom förändringar här hemma.
Hittade förståss en massa fina tapeter och golv.

Därefter åkte vi hem till migas igen och snackade bort lite tid innan hon skulle på ett möte.
Jag älskar sådana helt appropå grejer i mitt annars ganska så händelselösa liv.
Nu har jag ny energi som min kära svägerska givit mig.

A:s rygg är inte bra, inte bra alls. Han gnäller och klagar, men wtf han lyssnar inte på mig. Snälla karl, du är inte oumbärlig på jobbet, ta lite ledigt och vila dig i form. Just nu står du hela dagarna, (sitta kommer inte på fråga det gör för ont) och det sliter ont på en bråkig rygg, jag vet vad jag talar om!!!

Ninna har skadat foten (igen) på träningen igår, inte så allvarligt denna gång, men självklart har hon tagit sig en funderare på hur den kommer att funka i helgen när det är fotbollscup här i stan.
Ja dessa fotleder som bara ställer till med besvär.

Färdiggnällt för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0