Helgen svischade förbi mig.

I bland vet jag inte riktigt var min tid tar vägen. Nu är det flera dagar sedan jag bloggade senast.

I helgen (lördag) var det idrottsgala här i stan, vi var först på förfest och sedan bar det iväg.
Fick för första gången trava på den röda mattan *skrattar*.

Det var bra fart på de som höll i tillställningen och får godkänt av mig.

Det borde dock ha varit något mer intressant när det gäller maten.

Välkomstdrinken bestod av mycket surt vitt vin med några hallon i som jag helt enkelt inte fick i mig.

Meny:
Köttfärsbiff (en stor klump på tallriken) med fetaost, sås, tzatsiki och ris. (hmmmm)
Efterrätt bestod av cheesecake och jag kan säga dig att det är den där som finns i frysdisken på ica (hmmmm) och kaffe.
Ja, ni ser själva, visst kunde vara lite mer känsla.

Nåväl själva jippot var bra, trots Ninna inte fick priset *bhhhuuuu* men hon är lika glad ändå.
Vi som känner henne, idrottar med henne, går i skolan med henne vet vilket otroligt målmedveten och duktig tjej hon är. Hon är en vinnare ändå.

Senare på kvällen åkte vi hem till vårt resedente och här hängdes det i vår bar *där allt är gratis*. Det blev en superbra avslutning på kvällen.

I går var det lasta in ved i pannrummet dagen. A som var bakis svettades något helt enormt.
Sen blev det hockey tittande på Tv:n och sen film. Superslöööööiiiing. SNARK!

Idag har A nåt så obarmkusligt ont i ryggen (obs! han hade redan ont i går innan vedbärning men idag mkt värre).
Han har fått en akuttid ikväll (är där nu) till en kotknackare eller vad han är, som förhoppningsvis skall råda bot på detta.
Det har hjälpt förut när han haft sådan här låsning som han tror att det är. Jag säger, diskbråck, driskbråck min käre vän.

Sjukskriven har han ju aldrig tid att vara (han är bara sån, oersättlig) och i morgon börjar tredagars stor mässa för företaget. Tack och lov här i stan.
Både dag och kvällsaktiveter, luncher, middagar bla bla bla osv osv.......
Vi kommer inte att se till honom dessa dagar skulle jag kunna tro.
Hoppas bara ryggen håller.
Som en mycket erfaren patient av ryggproblem kan jag tala om att det är a och o att ryggen är i ordning för att kunna fungera i vardagen.
Somsagt håller tummarna för dig käre make.

Ninna är på träning, flisan har stalltjänst. Själv hade jag tänkt lägga mig i soffan och slötitta på halv åtta hos mig. Allt för idag, på återseende

Kram Solbrittsdotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0