Fettisdagen.




Idag är det en underbart vacker dag, ett par minus grader och strålande sol. Detta är dagar man älskar att bo i Norrland. Väck är min frusteration av kyla och nedvräkande snö.
Flisans skola har prickat in rätt, de har friluftsdag idag och det är slalombacken som gäller.
Har med all sannorlikhet en helt fantastisk dag där.

Ninna har på eftermiddagen en utedag i biologi, så de får åxå kanonbra eftermiddag.

På morgonskvisten sprang jag runt på flera affärer innan jag hittade ofyllda semelbullar, ja ni vet det är ju semeldagen idag.
Turligt nog hittade jag till slut annars hade man ju varit tvungen att göra bullar idag. Finns väl roligare saker att hitta på en sådan här dag.
Åkte sedan och solade, stack iväg på ett annat solarställe som jag nuförtiden inte brukar gå till, "brände" pannan, fattar inte hur, men det känns just nu röd som en tomat, jättesnyggt *not*, men det försvinner väl (får man då verkligen hoppas).

Ska strax göra lunch, det blir rester i form av spagetti och köttfärssås.
Sen ska jag ta en långpromenad i skogen med Wilma (hunden) och bara njuta.

Efter det är det dags att fixa semlorna, lsemel överraskning till familjen ikväll alltså.....fast de kanske redan räknar med att semlor måste hon väl ändå ha gjort till oss på fettisdagen.
Mums vad gott det ska bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0