7 December

Det var länge sedan jag hade sådan ångest över julklappsinköp som jag har i år. Det som gnager i mig är att jag  vill ge bort saker som verkligen passar och är tillägnat just för paketmottagaren. I år har jag jättesvårt för att komma på grejer att ge bort.

Det är som ett virrvarv i hjärnan, dessutom vill så mycket annat få plats.
Det nya "jobbet" med allt vad det innebär, min käreste (det har inte varit helt busenkelt imellan oss den senaste tiden), planering inför jul och nyår (vill ju så gärna att det ska vara perfekt) Ja, jag vet man kan inte få det perfekt men jag är en nog en smula perfektionist. Vilket i sin tur kan skapa obalans i själen.

"Jobbet" är nytt, ännu stimulerande och det fungerar. Många pusselbitar är ännu på plats, både när det gäller arbetsplatsen som sådan och mycket är enligt mig själv ostrukturerat och dåligt planerat. Men perfektionisten i mig får lägga band lite och ha tålamod.

Nu kommer A hem, ska genast dyka på honom ang. julklappar.

Kramen fr. S-dotter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0