29 December




Först snöar det nåt historiskt och nu har det bytt till svinkallt. I morse (eller morse och morse drygt tio ) när man steg upp visade termometern -26.5 grader, hur gulligt är det då? NOOOOOOT!
Jag hatar vintern.
Snö, snö, snö, kallt, kallt, kallt.
Ja jag vet att jag är pessi, men det skiter jag i. Vi ska ha nyårsafton här hemma och hur kul är det att gå ut och se fyrverkerierna G och A ska smälla av i minus trettio grader??!!!

Men god mat hade jag tänkt bjuda gänget på iallafall.

Välkomstdrink: Drink med äpplebaccardi och snacks i form av smördegsknyten med skinka och krutröksost, litet ostberg av philadelfiaost, rödlök och rom som intages med kex och så de berömda cheddarostbollarna med oliv i.
MUMS!

Förrätt:
Räkbakelse med ostkrokar runt, låter hur knas som helst men är dödsgott, vitt vin till detta. Vinets namn kommer jag inte i håg, men ett torrt ej så sött vin är det i allafall.

Varmrätt:
Oxfile, potatisgratäng, goda såser, god sallad och exotiskt fruktfat.
Rött vin, jag kör med Trio Servera, funkar alltid.

Sen kör vi ett break - whiskey till den som vill innan vi avslutar med

Efterrätt:
Ljuvligt god cheesecake med vit choklad och passionfruktsås till. Har vi nån likör hemma så får den som vill smutta på en sån.

Tolvslaget:
Självklart champagne, ost och kex.
Avrundar natten med lite vickning i form av silltårta.

Gillar ni menyn? Det gör jag iallafall.
Hoppas på succe.

Vi kommer att vara dästa men det skiter jag i, det är bara nyårsafton en gång/år....

Nu ska vi laga mat, det blir pasta idag.
I morgon är det fullrulle inför nyår, mycket som ska göras, allt ifrån rigga lekar till strykning av linnedukar, städa och handla nyårsmat.

Ha en god fortsättning och om jag inte hinner skriva mer så ska ni alla ha ett härligt gott slut och

GOTT NYTT ÅR!



Kramen fr. S-dotter.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0