9 Augusti

Flisan körde ny senior match i fotboll idag, gick bara bra det. Borde ha slutat med vinst men det blev 0 - 0 vilket känns lite snörpligt när deras lag var det bättre.

Solen har skinit på oss idag med,,,jajjamensan, man blir glad utav solsken.

Åkte till kyrkogården idag och lämnade lite korallröda vackra rosor på mina anhörigas gravar.
Det kändes skönt efteråt att ha åkt dit, det var ett tag sedan sist.
Gick en sväng och hittade Majas grav, hon som dog i Januari, så där plötsligt blott 17 år gammal. Det var en jättefin gravsten, hjärtformat omsluten av två händer. Jag tycker så synd om hennes anhöriga, vilken tragedi detta blev för dem. Det är många som saknar henne här i vår lilla stad. Stannade till en stund och fick en stor klump i bröstet, Ninna är 17 år......

Ikväll har jag och A varit iväg med båten och fiskat. Fatta A fick 6 stycken gäddor i storleken 2 - 5.3 kg, jag fick inte ett endaste napp. Blev sur för det....åkte hem! Ne jag skojjar det blev så mörkt och otrevligt på himmlen så jag bad att få åka till land. Dock uppstod aldrig något busväder.

Igår kväll styrde vi kosan till båten åxå, tjejerna och Ninnas kille åkte vattenskidor till halv 12 på kvällen. Det var helt ljuvligt väder då.
Ikväll känns det lite svalare.
Jag som vill ha kvar sommaren länge länge länge till, men mina blommor mår dock bättre av lite svalare väder, de fodrar enorma mängder vatten just nu.

A har krypit till kojs vid det här laget så det är väl dags att joina honom. Flisan har sovkompis här så hon lär inte sova i första taget.

Kramis fr. S-dotter.

Måste meddela vår kamera har gått sönder igen, vi som bara haft hemma den ett par dagar, j*pip*vla objektiv som bara hänger sig hela tiden.  Vill börja ta kort någon gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0