31 Augusti

Sista dagen på sommarmånaderna, vilken sommar, inget att skryta över.
Idag känns det verkligen som höstväder, det blåser och solen försöker skina men det gör ingen skillnad.

A har kommit hem från sin Kick-off resa och Ninna har kommit hem från killen sin så nu är vi åter igen komplett familj i huset.

Jag och Flisan tog bilen och åkte på shoppingrunda till Umeå igår. Oj vad Flisan shoppade, hon hittade i princip allt på sin "skulle behöva ha lista".
Dessvärre grävde hon ett djup hål i morsans börs. *ler*.

Idag/kväll står det föräldramöte på schemat samt att Ninna ska inventera med fotbollslaget i en matvarubutik.

Har börjat fundera på putsa fönster och gardinbyte men det är ännu bara en vacker tanke.

Om hösten har man rättså mycket att dola med.
Bären ska plockas, nu är vi inga lingon, blåbär, hallon plockare för det vill min kära svärmor göra åt oss. Visst är vi bortskämda?!
Men vinbären ska in och göras saft av.

Sen ska det skördas i trädgårdslandet. Vi har ett pyttelitet sådant men det ska ändå göras och städas i.

Alla sommar -kläder -skor -jackor ska bytas ut mot höst och vinter kollektionen. P.s Vi har många garderober (fan vad dålig jag är på svenska, stavas det så?).

Fönstren ska putsas och nya gardiner stykas och hängas upp.

Sen har vi trädgården som ska höststädas, löven ska upp, alla krukor ska tömmas, trädgårdsmöbler stuvas undan osv osv.
Jag älskar våren när man ska plocka fram allt, det är asroligt. Höst städningen svintråkig.

Ved. Veden ska in och travas i högar ända upp till taket i pannrummet. Hur lång tid tar inte det då?!

Somsagt jag kan göra listan låååång och seg men avslutar där med höstens alla jobb som ligger framför en.

Kramis från S-dotter som inte gillar höst/vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0