29 Augusti

Lördag och det är rättså fint väder idag, blåser gör det dock men det är inte kalla vindar i allafall.

Har varit ensam sedan i går efter middagen. Flisan har åkt iväg till en kompis 5 mil från stan och Ninna är hos killen i Umeå.
Det har bara varit jag och hunden hemma. Känns rätt tråkigt att vara så här alena på helgen. Sitter bara här och gör ingenting.

Låste dörren gjorde jag fort igår. Det har varit ett par händelser här i denna lilla håla i veckan. Okänt folk som stövlat in till folk och rotat i handväskor och knyckt pengar. Jag skulle inte vilja ha en vilt främmande människa i min hall som skrämmer skiten ur mig, sååå jag låser om mig.

Tänk att denna lilla håla ska sättas på kartan nu. Vilka har inte sett körslaget? Nu kommer det att vara härifrån ett av lagen.
Var ska de vaska fram sångtalangerna då? Har vi några vassa sådana? Vi är norrlänningar som gillar palt och köra snöskoter typ.
Jag hoppas i allafall att vår lilla stad inte åker ut i första omgången, det vore ju tråkigt.

I vår lilla stad har vi äntligen förmånen att få Lindex hit. Butiken öppnar om ca 1 månad. Vi har inga sådana butiker här, om vi räknar bort Dressman. Så den är efterlängtad. Visst, flickorna skulle mycket hellre vilja ha hit HM eller Gina T men kanske är detta starten på en ny era här och att i framtiden kommer fler "normala" butiker hit.
Äntligen kanske man kan hitta en Bh här i stan istället för som alltid måsta åka till Umeå eller Skellefteå för att handla kläder.

Nej nu ska jag ut med hunden, det hörs nästan som hunden ska kräkas när hon ligger där i hallen och rengör sig. P.S Hon är i löpen, iiiisch urk! Det låter groteskt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram fr. S-dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0