24 Augusti (igen)

Ja, då är skolan igång igen, tjejerna var förvånadsvärt pigga i morse, det var nog jag som var mest seeeg i familjen.

Ska man nu summera sommaren som varit så ser den ut så här:

1. VÄDRET
För mig - icke godkänt. Det började rättså bra med kanonväder, men men men A hade ju inte semester då, så vad gör man, jo man njuter inte av vädret (för det kommer att hålla i sig !?!) utan grejer på som vanligt här hemma. När semestern kom - regnade mest.

2. BAD
Fatta, jag och A har badat 1 gång i sommar. Ja det det är sant 1 stackars gång, men då var det i alllafall 21 grader i vattnet enligt badtempen i båten.

3. FISKET
Vi är inbitna nöjesfiskare och har varit ute en hel del både i regn och solsken. Fiskefångsten har dock inte varit den bästa. Några gånger har vi fått rättså bra, men de flesta gångerna inte ett napp. Icke godkänt.

4. BÅTEN
Vi har andvänt den en heldel. Tjejerna har åkt vattenskidor och "ring", sen har vi haft den de gånger vi fiskat i närheten av där vi bor. Så nog har det gått båtsoppa den här sommaren. Så sportbåten får godkänt.

5. FESTER
Visst, fester har vi avklarat på löpande rad under semester veckorna. Roliga fester har det varit och jag är nöjd. Däremot har vi inte suttit på altan och smuttat vin om kvällarna utan i år har det varit koncentrerat på dessa partyn som varit. Mitt betyg är väl godkänt.

6. RESOR
Det blev en - stockholm 4 dagar.

7. ATT GÖRA LISTAN
Huset är målat, vilket kostade kosing, plattsättningen lagd. Källaren städad och alla lådor bortforslade. Garaget och förrådet städad och massor av skräp slängt. Att göra listan har blivit kortare. Väl godkänt.

Det var sommaren 2009 bara att blicka framåt mot nästa sommar.
Mitt huvud har redan börja planera, vad som var bra och mindre. Hur trädgården ska fortsätta att renoveras, vilka blommor jag ska införskaffa, byta plats med osv osv....det är våren och sommaren jag lever för, hämtar kraft och mår bra av.
Mitt i sommaren, när sommaren är varm, solen lyser då vill jag stanna tiden och bara njuta.

Kramis fr. S-dotter








Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu en tävling där du kan vinna en goodiebag full med smink.



http://millahoman.blogg.se/2009/august/utkast-nu-kor-6.html



Vad gärna med :)

Kram//M

2009-08-24 @ 14:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0