Valborgsmässoafton

Valborgsmässoafton

Så var det valborgsmässoafton och solen skiner och det är riktigt vårvarmt ute.
Ikväll är vi bortbjudna vilket känns förträffligt bra.
Grillat brukar alltid stå på meny denna dag och även så i år har jag hört.

Har varit in till stan och gjort MASSOR av ärenden som lagts på hög, nu är det bara en grej som jag stax ska åka och fixa.
Jag har nämligen tänkt ge bort örter till "gå bort present". Oregano, timjan, mynta, rosmarin i fina krukor som de kan ha ute vid grillen HELA sommaren och mumsa på.
Helt bortblåst var dessa örter när jag var till stan förra gången så det är bara att bege sig in igen.

Svärfar har vaknat, han äro svag men det är roligt att han åter igen visar att han är här för att stanna.

HA NU EN RIKTIGT SKÖN VALBORG MEN MYCKET SOL, GOD MAT OCH SKRÅLA SÅNGEN "SKÖNA MAJ VÄLKOMMEN".

Kramisar fr. Solbrittsdotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0