Helgen som gått.

Lite uppdatering kommer här:

Helgen har sett ut så här,
- Lördag åkte vi till Umeå (igen), först lite shopping bla flisan köpte kläder till examen så nu är det bara skor kvar.
Sen hälsade vi på svärfar. Ett stort glädje tecken, de har bytt från djupt nedsövd till ett annat lättare sövmedel och faktiskt när vi var där hade han vaknat och vi kunde kommunicera lite med honom med hjälp av blinkningar.
Det var fantastiskt att se honom i vaket tillstånd trots att han fortfarande är mycket sjuk.
A blev helt knäckt (av lycka) och började storgråta. Så mycket känslor mellan son och far där.
Vidare och käka middag på restaurang Maxim, bra mat till helt rimliga priser.
Hem!

Söndag - tidig otta, flisan fick tjej och killbesök redan på morgonskvisten som var här ända in på kvällen.
Hämta hem Ninna från killen sin för att vi hade en träff med en sömmerska som ska sy in balklänningen.
Får tillbaks den omkring 8 Maj färdig och klar, perfekt!

Sen började vi röjja lite på gården. Våren är ju här, kanonväder och mycket behövs göras utomhus. Storstädade i punschverandan och A oljade in alla trämöbler vilket tog jääääätte lång tid. Dock fick alla möbler stå ute och torka över natten.
Tvättade upp alla skoterkläder och hängde ut dem på kvällen så de skulle få torka nästa dag (läs idag).
Gjorde räkningarna och faktiskt det blev pengar över som åkte in på sparar kontot.

Idag....REGN REGN REGN REGN, det har regnat hela dagen, mina nytvättade skoterkläder hänger där ute och dryper av vatten.
SUCK!
Mina utemöbler som jag ska ha inne i punschverandan står fortfarande ute, pisseblöta.
SUCK!
Otur som vanligt.

Gick loss på garderoberna istället idag, alla vinter kläder packades ner i lådorna och fram med sommarstrassarna.
Jag har strykit i flera timmar, fattar inte hur knövligt det kan bli i dessa plastlådor jag förvarat det i.....
SUCK!
Nu är det bara flisans garderober kvar...vilar just nu mig lite men ska ta dem i en omgång ikväll.
Kroppen värker, jag är inte gjord för sådant här, men det är ingen annan i familjen som känner sig manad att ta detta uppdrag så då är det bara jag kvar.
Vet inte om tjejerna ens uppskattar att man håller på så är, viker och styker och lägger allt i snygga, prydliga staplar som ska vara lättöverskådliga.
Nej, det tar bara några veckor sen är allt i ett enda virrvarr.
Undra om de uppskattar det mera när de har eget hushåll och ska hålla fint själva på egen hand.
TÄNK OM MAMMA VA HÄR OCH FIXADE DETTA!

I morgon kväll är det ny tur till Umeå, fatta bensinräkningen som är just nu....$....det strömmar ut pengar.

Nä, slutsnackat för idag, dags att återvända till garderoberna och titta vad som finnes i dessa gömmor.

Kramis fr. Solbrittsdotter

P.s Hoppas på sol imorgon så att allt där ute på klädstrecket torkar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0