Sega gubbar.

Fredag...jag som brukar älska fredagar men idag är de snöoväder och blött blött blött, så jag är måttligt road.


Här skulle man va just nu istället....

 


Äntligen har bröderna grus tagit tag i detta med vedkapningen på vår gård. Just nu kapas det för fullt, sen har dom helgledigt och på måndag görs det färdigt. Därefter kan man äntligen vända ordenligt med bil på vår gård.
Det är ena sega gubbar dessa bröder, över sextio år och outröttliga.

Idag är det veckohandling på tapeten, har åter igen börjat eka i vårt kylskåp, sen har jag lovat Ninna att åka in till stan efter skolan och sponsra henne till nya jeans.
Hon börjar vara byxlös, snäll mamma som man är klart man sponsrar....här sitter det inte fast *skrattar*.

Ikväll ska visst Flisan till en kompis och sova över, känns lite knas, ingen tjej hon brukar umgås med särskilt mycket men det har bestämt det så det är bara att jaha:a.

Helgen är soft, i morgon ska jag och A in till stan och fixa lite inför fjällenresan, skidhandskar, fingervantar, systembolaget osv osv, tänkte även svänga förbi dressman och kolla om det fått in några nya snygga skjortor, det är daxs att förnya A:s skjortgarderob.

Söndag erbjuder fotboll, Ninna har först match och sedan har Flisan träningsmatch. Det ska bli skoj att se, premiärer ute för bägge tjejerna.

Dags att göra lite lunch innan vi ska iväg och storhandla.

Ha en riktigt nice helg alla i bloggvärlden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0