Fotbollssöndag.

Så har man en splitterny cykel i förrådet som står där och väntar att bli cyklad på, ute snöar det och inte alls särkilt cykelvänligt så jag väntar tills en solsken dag.

Helgen har snabbt glidit förbi och igår var det fotbollsdag för familjen.
Ninna först ut...slutade med snöplig förlust trots att jag tycker de var det bättre laget för dagen, men marginalerna är ibland små, mycket små.

Sen var det Flisans tur, grymma tjejer, sprang sönder det andra laget (som är 1-2 år äldre) totalt, de har inte en minsta lilla chans. Mycket bra spelat.

Sen hem, svängde ihop lite paj som fika och så kom tränarstaben hit på möte. Planering, planering och åter planering.
Damp isäng vid elva snåret men kunde inte somna.

Idag mossig i hjärnan,vedkarlarna kom vid sjusnåret i morse för att fortsätta på vedstapeln som ska göras färdig idag själv fick jag  främmnade på morgonskvisten så det gick en panna kaffe.

Ska på möte med flisan på eftermiddagen, hon är inte lika nervös denna gång vilket känns bra.

Ska börja tänka på fjällenresan, vad som ska packas och mat som ska köpas för på torsdag då drar vi.....

Nä, dags att göra lite lunche till mig och A sen ska jag grilljera en påskskinka som vi ska hugga in på.

Trevlig måndag.

Kramis Solbrittsdotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0