29 Oktober

Igår beställde vi ÄNTLIGEN en ny soffa.

Vi hade tidigt bestämt oss vilken sofftyp, en sån där U-formad modell, men det är färgen vi vajjat fram och tillbaks med.
Beige/brun eller svart.
90 av 100 väljer svart förklarade affärsinnehaven.
Den går aldrig ur mode ang. färgval men men efter många disskutioner jag och A i mellan samt Ninna och Flisans inflikande konstaterade vi att beige/brun passar bäst till vårt tvrum och då får det väl vara 2 av 100 istället för 90 av 100.
Så det blir en beige/brun u-soffa och en sittpall.


Våran 3+2+1 har hängt med ett bra tag, är gudomligt skön men trots att det är skinn börjar vara rejält slitet.
A tänker ta 3:an till sitt kontor för att softa i.
Hoppas verkligen att den hinner bli leverarad innan jul. V. 51 trodde han men eftersom en själv varit i denna verksamhet och jobbat med möbler så vet jag att det lätt kan dra iväg och bli rest.noteringar. Håller tummarna för det vore härligt om den kommer v.51 eftersom vi både ska fira julafton och nyårsafton här hemma i år.

By the way, jag och Ninnas Umeåshopping var jättetrevlig. Hittade flera klädesplagg och ett par nya finskor.
Ninna hittade åxå en hel del, både mor och dotter var mycket nöjda över sina inköp.

Nu ska jag ringa lilla mamsingen och höra hur det står till med henne.

Kramen fr. S-dotter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0