22 Oktober

I morgon gör tjejerna sista dagen före ett välkommnade November lov. De är lite smått desperata och behöver det nog alldeles säkert. Trött på alla läxor och prov. Det blir så inrutat liv, men nu får det softa en vecka och ta det lugnt. Både Flisan och Ninna ska på halloweenpartyn och jag kan tänka mej att de planerat en hel del ang. lediga veckan.

Själv måste jag ta tag i denna arbetstränings plats som jag ska börja. Denna kvinna vid namn Annelie hör ju aldrig av sig. Man kan bli tokig på såna människor som säger, ja men då hör jag av mig till veckan. Vilken jävla vecka menar hon då? Nu har snart två veckor till gått utan ett pip från henne.
Dock har jag turligt nog fått en tid till min vanliga läkare här i stan. Tillslut fick jag en, hon är svår att få tider hos, alltid fullbokad.
I början på November, då ska nya papper till försäkringskassan skrivas. Ny tidsbaserad sjukersättning. Sen är det upp till försäkringskassan om de godkänner.
Alltid ett oros moment. Borde vara glasklart men....man vet aldrig vad dom beslutar.
Min energi går mycket till detta, oron alltså. Kommer jag att ha några pengar alls efter nyår?

Kramen fr. S-dotter.

By the way...hörde kusin vitamin är med i en tävling i Vi i Villa, Årets hus eller nåt sådant. Kolla in här....
http://foto.viivilla.se/rosta.php?bild=3079
Dom har ett jättefint hus.
Det är nog inte ett sådant hus som jag själv skulle bygga, jag har andra visioner ang. mitt drömhus, men det är stilrent och snyggt både invändigt och utvändigt.
Dessutom måste jag tilägga att det fanns många jättefina hus med i tävlingen, har själv några favvisar.
Jag önskar de i allafall lycka till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0