20 Oktober

Acc.tanken är installerad och vi eldar på av bara den. Känns gött att veta att man har 500 extra litrar varmvatten nu.

Snön ligger fortfarande kvar, men solen har titta fram idag så vi får se om den åker. (håller tummarna)

Ja, jag vet att jag är negga men det här med vinter tar verkligen musten ur en ibland när man bor i Norrland trots man är en Norrlänning.
Vad då rå? Flytta!
Det är inte så himla enkelt.
Man har ju byggt upp ett socialtnät runt omkring sig, har både mamma och pappa här i stan, tjejerna ännu ej utflugna, A ett bra betalt arbete som han trivs med och dessutom så bor vi i mitt föräldrahem.

Men det skulle vara mycket skönt att få längre sommrar och mindre snö och mindre kalla vintrar.

Tänker då på vad vi har (var nöjd med det) och vår natur här uppe.
Ljuset på sommrarna, ja då går man loss och blir helfrälst.
Man längtar så otroligt mycket efter våra somrar, sitta på altan mitt i natten, smuttandes på lite vin kanske och det är alldeles ljust ute.
Dessutom denna närhet till vår vackra natur, runt husknuten liksom, ja det är väl nåt man tar förgivet.

Kom att tänka på att idag så ska jag ut på smågrans jakt. Jag ska ha fyra små granplantor som ska få bli stilleben i zinkkrukor på farstukvisten till jul.
Så strax ut och såga...

Kramen fr. S-dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0