27 Juli

Partyveckan är över.
Det har varit en okej tillställning det är bara det att vädret har varit fittskit och då menar jag verkligen det. Det har öst ner regn i mellanåt. Turligt hade vi dock med vädret i onsdags när det var fest igen. Vi var först på skotertävling på vatten och kikade sen drog vi iväg på förfest hos några kompisar. Där hade värdfolket gjort pajer och goda sommarsallader som vi formligen åt slätta på. Bra betyg på det allså.
Sen var det rockpub som gällde, mycket folk och liviga människor.
Sen på natten/ morgonkvisten skulle grabbhalvorna absolut ha en pizza så kosan styrde dit till den ena pizzerian som var öppen.
Jag var egentligen inte ett dugg sugen på pizza utan ville gärna komma till sängs men av nån underlig anledning fick jag i mig halva.

Lördagen var dag det dags igen, för fest, hemma hos oss. Vi hade riktigt stort hålligång med mycket spritförtäring, kubspel, A hade baren öppen för alla (gratis såklart) och lite mat iform av exotisk planka och ostar. Uppskattat och gott innan vi drog in till stan för rockmusik  och öltält.

Söndag - pust stön pust stön, trött, hängig, röjde bort allt som tillkommit kvällen före.
Slappade med film.

Idag är man i form igen, Ninna har börjat sitt sommarjobb, första dagen, en död.
Sant faktiskt, en kvinna dog precis efter Ninna varit inne hos henne.
Första gången Ninna sett en död människa. Jag har fortfarande sluppit det, när morfar dog avstod jag från att se honom, ville hellre ha honom kvar i minnet, glad och lycklig, inte död och livlös.
Vi är alla olika, jag valde det så, den gången i allafall.

Ni ska jag göra middag, köttbullar och pären blir det.
Huset är fortfarande inte klart men bilder kommer som jag lovat.

Kram fr. S-dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0